tirsdag 20. januar 2009

Mer Romsdals reklame

Siden jeg allerede er litt på ”skråplanet” i forhold til slekt og at det i dag sannsynlig passerer 100 ”tilslag” på bloggen kan jeg jo å reklamere litt mer for Romsdalen.
Begge disse bildene tok jeg en flott sommerdag i fjor. Bildet under er tatt fra Litlefjellet eller ”Lisjfjellet”* som vi uttaler det. Elva Rauma bukter seg himmelblå mot Åndalsnes og fjorden i det fjerne. Jeg har aldri vært på Romsdalshorn** og har ikke noe ønske om det heller. Klatring er ikke noe for meg. Bilveien til Vengedalen og ½ times gange opp til ”Lisfjellet” for å nyte denne utsikten er en god erstatning for den som ikke liker seg når det blir for luftig.
*Lisjfjellet ligger foran snøflekken omtrent ved midten av bjørka (bilder over)
** Historien forteller at Romsdalshorn (bilde over) ble besteget første gang på slutten av 1820 årene. Ingen trodde på dette før de fikk "beviset" i form av en varde ved den første offisielle bestigningen vel 50 år senere, i 1881.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar