mandag 25. oktober 2010

Mer slektsforskning ved Minnesota Genealogical Society

Mandag var første stopp Minnesota Genealogical Societys (=MGS) kontor og bibliotek i St. Paul. Her fikk vi først en orientering om deres organisasjon og bibliotek.

Etter en kaffepause var det tid til litt forskning i deres bibliotek. Her var det mange bøker og diverse hefter en kunne leter etter opplysninger i. Siden tiden vi hadde til rådighet ikke var altfor lang konsentrerte jeg meg om adressebøkene for St. Paul.

Berit som jeg skrev om her og her hadde en sønnen Roy som bodde i St. Paul i mange år. Jeg vet at han døde i Arizona, men når flyttet han dit?
Jeg husker at de snakket om å flyttet til "sydligere og varmere" strøk da de var på besøk midt på -70 tallet.

Ved å lete i adressebøkene fant jeg han og konen registrert fra tidlig 60-tall og til 1982 på samme adresse i St.Paul. I 1983 fant jeg ikke navnene deres så da er det vel sannsynlig at de flyttet 1981-82.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar