onsdag 11. februar 2009

Tilfeldighetenes spill

I går kveld la jeg inn svar på en etterlysning på Slektsforum under Rauma. Familien det dreide seg om flyttet fra Grytten prgj. rundt 1870 og bosatte seg på Istad i Bolsøy prgj. som det het den gang. Konen var femmenning med en av mine oldemødre.
I dag hilste jeg på en dame - NN - hvis etternavn fikk meg til å tenke på overnevnte familie selv om dette er et vanlig navn her i området. Jeg hadde ikke kjennskap til NN fra før, men som slektsforsker unnlater en ikke å spore samtalen inn på hvor en kommer fra, foreldre osv. osv. Snart var det hele avklart, NN var gift med et av barnebarna til overnevnte par. Hennes mann var veldig interessert i slekta og hun delte hans interesse derfor hadde hun god oversikt over svigerfamilien. Jeg kunne også fortelle henne ting hun ikke viste om mannes aner. Vi var begge enig om at "Verden er ikke ....". Hun ga uttrykk for at det hadde vært en hyggelig samtale og hun håpte at vi kunne treffes igjen. Det er ikke umulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar