torsdag 29. januar 2009

Tankevirksomhet

Når man kommer hjem fra ”syklubb” litt etter midnatt tar det som regel noe tid før søvnen får overtaket. Tanker på mangt og mye sirkulerer og en ”tur innom” bloggen blir det også. De neste dagers tema blir formulert, men hvor er de gode formuleringene blitt av i løpet av natten? En burde kanskje ha blokk og blyant på nattbordet for å skrive ned alt det ”fornuftige” man kommer på. Men, men det er som regel noen som vil sove også…
For noen år siden var jeg på et kurs/seminar hvor en av foreleserne var en filosof (navnet glemt) som var meget interessant å høre på. Han gikk rolig frem og tilbake hele tiden mens han snakket. Jeg må innrømme at i dag har jeg glemt det meste, men en setning vil jeg alltid huske: ”Tanken kommer til det gående menneske”. Min erfaring stemte/stemmer godt med dette utsagnet. Man får gode ideer, formulerer brev, oppgavebesvarelser og blogginnlegg når man er ute og går tur, vel å merke alene (uten musikk ”på ørene”).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar