onsdag 1. april 2009

Aprilsnarr

Jeg innrømmer det, jeg fikk fem på i dag.

På vei til jobb i morges hadde jeg ingen tanke for at det var 1 april. Jeg hørte på lokalnyhetene i bilen og nyhetsoppleseren sier: "svela forsvinner fra fergene".

Kommunikasjonsdirektøren for fergeselskapet Fjord1 (tidligere Fylkesbåtane i Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal Fylkesbåtar) blir intervjuet og forteller at svela forsvinner fra menyen på fergene i Møre og Romsdal. Hun forteller videre at ”det er på tide at de reisende i Møre og Romsdal får smake litt av matkulturen i Sogn og Fjordane”.

Den umiddelbare tanken var at nå blir det ”ramaskrik”, det går bare ikke an. I fergefylke Møre og Romsdal er kaffe og svele en tradisjon på ferga.

Hun forteller videre: "Om de likevel skulle bestemme og beholde svela bør den serveres med f.eks gammelost fra Vik i Sogn".

Det gikk et par timer før jeg husket hvilken dag det var og pustet lettet ut.

Til alt hell var det svele til kaffen på medlemsmøte i DIS-Molde i kveld og det smakte ekstra godt på en dag som denne.

Bildet er lånt fra FJORD1 nettside.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar