fredag 20. februar 2009

Assosiasjoner

Assosiasjoner kan føre en langt avsted. I dette tilfelle ca 100 mil nordover til Moskenes i Lofoten. Hva som startet tankespranget? Jo, forleden dag var det et bilde i lokalavisa med etterlysning om hvor det kunne være. Det var tydelig et bilde tatt for noen tiår siden. Selv om jeg var klar over at bildet sannsynlig var tatt i Romsdal så jeg straks for meg et bilde jeg selv tok for ca 8 år siden. Bildet er tatt en flott juni ettermiddag fra ferga Stetind mens den er på vei til kai i Moskenes. Og av en eller annen grunn gikk assosiasjonene direkte til en "episode" som skjedde der oppe. Mine svigerforeldre var på besøk hos sin datter og da datterdattera på 5- 6 år ble spurt om hvem som var på besøk svarte hun kjapt: ”det e ho bestemor, å så har ho me se en kar”.
Det er nok ikke alltid like lett å ha oversikt over slekta.

2 kommentarer:

  1. Hei
    ..du er tett med innleggene ;-) Dyktig er du !!
    Moro med den historien. Var det Ganga ??
    Kristin

    SvarSlett
  2. Heisan. Det var nok hun ja.

    SvarSlett